Alper ALMELEK

Konuşmacı/ Eğitmen




Özgeçmiş

Alper Almelek 1971’de İstanbul’da doğmuştur. University of Southern Maine ve Sonoma State University’de Siyasal Bilimler ve Müzik eğitimi (Opera Şarkıcılığı ve Piyano) görmüştür. Siegwerk Corporation’ın Türkiye Genel Müdürü ve Ortadoğu İş Direktörü olarak 2006’dan itibaren 8 yıl boyunca görev yapmıştır. 2014 yılından beri Almelek A.Ş.’nin ve joint-venture ortaklığı olan Vamatco A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkanıdır. Almelek, Sabancı Üniversitesi’nde Executive MBA okumuş ve Ocak 2016’da mezun olmuştur. Massachusetts Institute of Technology (MIT) Boston’da Girişimcilik ve Liderlik sertifika programına katılmıştır.
Arkasından ise Said Business School, University of Oxford‘da ‘Organisational Leadership’ branşında tezli ve 1 yıl yarı zamanlı Postgraduate Diploma programından 2017 Ekiminde Üstün Başarı (Distinction) ile mezun olmuştur.  Sosyal Sorumluluk Projesi olarak kendi kurduğu arama motoru Almelek Kitap İndeksi’nin içerik sağlayıcısıdır. Almelek, turizm üzerine ‘Ağırlamanın Püf Noktaları’ ve ‘Istanbulite’, iş mizahı üzerine de ‘İş’te Kahkaha’ kitaplarını kaleme almıştır. Almelek aynı zamanda bestecidir ve şarkıcıdır.

Konu Özeti

Herhangi bir kişi, bir klasik müzik orkestra şefinin konser sırasında orkestrayı tutkulu bir şekilde yönetimini, hangi meslekte/alanda çalışıyorsa çalışsın, etrafına yansıtabilir mi ve dolayısıyla karizmatik olabilir mi? Ya da kendine güvenen bir kişi daha ilk görüşte etrafındakilere ‘karizmatik’ imajı verebilir mi? Amacım, her insanın doğal bir şekilde sahip olduğu karizma olgusu üzerine, eğitim dünyasına adapte ederek, hem idari kadro hem öğretmen hem de öğrencilerin farkındalığını, etik değerleri göz önüne alıp karizmanın sınırlarını çizerek, bu gizemli ama bir o kadar da ölçülebilir kavramın tanımlarını, kaynaklarını ve stillerini aktardıktan sonra kişilere karizmalarını daha etkili bir şekilde kullanabilmeleri için bir kullanım kılavuzu sunmaktır. Öğretmenlerin öğrencilerine örnek olabilmeleri için karizmayı pratik etmeleri gerektiği gibi, öğrencilerin de küçük yaştan bu konuda farkındalıklarının oluşması, onların toplum karşısında çok daha kendilerine güvenen, tutku ve ilgilerinin farkında olan bireyler haline gelmelerini sağlayacaktır. Sunumum bilim dünyası tarafından kabul edilmiş psikolojik ağırlıklı deneylerden, çeşitli ilginç hikayelerden, hem kendimden hem de çok bilinen müzik eserlerinin performanslarından ve bazı yerlerinde interaktif paylaşımlar ve hep beraber yapacağımız çeşitli kısa egzersizlerden oluşmaktadır. Hedefim seyircileri keyifli vakit geçirtirken düşündürmek ve onları daha doğru ve uygun olanı kişinin kendi sözcükleriyle ve davranışlarıyla bulmalarına destek olmaktır.