Prof. Dr. Sinan CANAN

Üsküdar Üniversitesi Öğretim Üyesi




Özgeçmiş

1972 yılında Ankara’da doğdu. Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü’nden mezun oldu. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Histoloji-Embriyoloji Anabilim Dalı’nda yüksek lisans, aynı kurumun Fizyoloji Anabilim Dalı’nda ise doktora eğitimini tamamladı. 2010 yılında Tıbbi Fizyoloji Doçenti ünvanını aldı. Başkent, Turgut Özal ve Yıldırım Beyazıt Üniversitelerinin tıp fakültelerinde toplam 10 yılı aşkın süre öğretim üyesi olarak çalıştı. Kaos Teorisi, Karmaşıklık, Fraktal Geometri, Doğadaki Biçimler, Öğrenme, Lisan ve Sözyitimi, Zihin ve Beyin, Zihinsel Performansın Sinirbilimi, Yaratıcılık ve İnsan Beyni, Sanat ve Sinirbilimi, İnançların Sinirbilimi, Eğiten Beyin, Öğrenen beyin, Anne-Babalar için beyin bilgi gibi konularda ülke çapında genel dinleyiciye yönelik konferans ve programlar düzenlemekte, bilimi ve özellikle de zor addedilen bilimsel konuları herkesin anlayabileceği anlatılara dönüştürme işi, zamanının çoğunu kaplamaktadır. 2013 yılında bir bilimsel anlatı ve araştırma merkezi olan [n]Beyin‘i kurmuş ve 2017 yılı sonuna kadar bilimsel kurul başkanlığı görevini yürütmüştür. Şu anda Üsküdar Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Psikoloji Bölümü’nde öğretim üyeliğinin yanı sıra Nöropazarlama Yüksek Lisans Programı Başkanlığı görevlerini sürdürmektedir. 2017 yılında İstanbul’da kurduğu Açık Beyin Eğitim ve Danışmanlık Şirketi ile kişisel ve kurumsal eğitim çalışmalarını sürdürmektedir

Konu Özeti

Yakın dönemlerde gelecek için öngördüğümüz tüm değişimler şimdi neredeyse geçmişte kaldı. Pandemi döneminin de yardımıyla artık yeni dünyanın nasıl bir yer olacağını daha iyi görmeye başladık. Bu yeni dünyanın en belirleyici özelliği dijital olarak birbirine bağlanmış bir insanlık ağı ve o ağın arkasında bizler için çalışan yapay zeka algoritmalarından oluşuyor. Böyle bir dünyada insanın aslında neye ihtiyacı olduğu sorusu her zamankinden daha önemli hale geldi. Yeni Dünyanın Cesur Eğitimi'nde uzun zamandır ihmal ettiğimiz insani gereksinimlerimizi eğitimimize ve hayatımıza nasıl yerleştirebileceğimizi tartışacağız.